Είναι σημαντική η ιπποδύναμη στον κόσμο του MotoGP αλλά - όπου οι παγκόσμιοι καλύτεροι αναβάτες «καίνε» το λάστιχο για να φτάσουν σε ταχύτητες πάνω από τα 350 χιλιόμετρα - θα ήταν ασύλληπτο να χρησιμοποιηθεί τέτοια δύναμη χωρίς την προστασία ενός καλού κράνους.
Για να μάθουμε περισσότερα για όλο το σημαντικό κράνος συντριβής και, ειδικότερα, τις ιδιομορφίες των κρανών που χρησιμοποιήθηκαν από τους αναβάτες παγκόσμιου πρωταθλήματος, σας παραθέτουμε συνέντευξη που έδωσε ο πρόεδρος της Nolan Αλμπέτο Βεργκάνι, ο οποίος φέρνει τα κράνη, Nolan και Χ- Lite, και στις τρεις κατηγορίες.
Ποια είναι τα κύρια υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ενός κράνους;
Για το εξωτερικό κέλυφος, χρησιμοποιούμε ένα σύνθετο υλικό που αποτελείται από την ίνα, τον άνθρακα Kevlar και το πολυουρεθάνιο γυαλιού.
Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ ενός κράνους αγώνα και των υπολοίπων κρανών;
Η δομή ενός κράνους αγώνα είναι βασικά η ίδια με τα άλλα κράνη. Οι διαφορές εξαρτώνται από τις ανάγκες του αναβάτη από την άποψη της άνεσης και υπάρχουν διάφορα εξαρτήματα διαθέσιμα, ανάλογα με τον καιρό.
Πως εξετάζονται τα κράνη;
Η Nolan υποβάλλει τα προϊόντα τους σε πρόσθετες δοκιμές, οι οποίες δεν απαιτούνται, και το κάνουμε για τον αγώνα και για τα συνηθισμένα κράνη. Στο εργαστήριό μας μιμούμαστε τις ακραίες συνθήκες χρήσης. Αλλά η αλήθεια είναι ότι μαθαίνουμε περισσότερα από τον αγώνα. Μπορούμε να συγκεντρώσουμε τα πολύ σημαντικά στοιχεία για να εργαστούμε στα κράνη δρόμου.
Ποιες είναι οι κύριες ανάγκες των αναβατών;
Ασφάλεια και άνεση με τον καλό εξαερισμό - και το εξατομικευμένο σχεδίου χρώμα φυσικά. Η αεροδυναμική παίζει επίσης έναν ρόλο και η διαφάνεια είναι επίσης σημαντική.
Στην έναρξη της εποχής, μερικοί αναβάτες είχαν προβλήματα διαφάνειας στον υγρό καιρό.
Αρχίσαμε το πρωτάθλημα με ένα καινοτόμο σύστημα εξαερισμού, αλλά στις ακραίες συνθήκες που είχαμε στη Σαγκάη (υγρασία 94% κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και 89% κατά τη διάρκεια του αγώνα με τις θερμοκρασίες από 19 σε 24ΊC), το σύστημα παρουσίασε τα όριά του και ένα ασυνήθιστο φαινόμενο συμπύκνωσης.
Με τα N94, που είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, υπήρξαν μερικές δυσκολίες και έπρεπε να επιστρέψουμε σε ένα παραδοσιακότερο σύστημα εξαερισμού.
Πως εξηγείτε ότι μόνο μερικοί αναβάτες είχαν αυτό το πρόβλημα;
Το πρόβλημα εξαρτάται από διάφορα στοιχεία - αλληλεπίδραση με τον αναβάτη (ιδρώτας, πίεση, κ.λπ.).
Σε παρόμοιους όρους και με τα ίδια κράνη, το ποσό υδρονέφωσης σε δύο διαφορετικούς αναβάτες θα είναι διαφορετικό.
Έτσι το πρόβλημα διαφέρει με κάθε αναβάτη. Στη Σαγκάη, μερικοί αναβάτες είχαν τα προβλήματα, αλλά άλλοι όπως ο Στόνερ Κέισι στα 250cc και Παζίνι στην κατηγορία 125cc κέρδισαν των αγώνα τους με το νέο N94 κράνος μας.