Suzuki Burgman 650 Executive

suzuki-burgman-650-executive


Η θέα πάνω από τη ζελατίνα ήταν καταπληκτική, όπως την περίμενα. Καθώς έβγαινα από μια στροφή στα σκοτσέζικα highlands, η βροχή είχε και τα σύννεφα είχαν καθαρίζει και αποκάλυψαν το Glencoe: μια τεράστια κοιλάδα που απλώνεται στον ορίζοντα με βουνά που προβάλλουν απότομα από κάθε πλευρά, ενώ είναι ορατά μπαλώματα από χιόνι στο γρανίτη.


Δεν είναι η εικόνα που βλέπεις συνήθως από τη σέλα ενός scooter, πόσο μάλλον σε μια επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση μοτοσικλέτας. Αλλά και πάλι το Suzuki Burgman 650 δεν ήταν ποτέ ένα συνηθισμένο scooter, καθώς ήταν στην κορυφή της αγοράς από την παρουσίασή του το 2002. Με επιδόσεις μοτοσικλέτας μεσαίου κυβισμού να συνδυάζονται με καλή προστασία από τον καιρό και αποθηκευτικούς χώρους, το μεγάλο Suzuki είναι σχεδιασμένο τόσο για τουρισμό, όσο και για καθημερινή μετακίνηση.


Όλα αυτά ισχύουν ακόμη περισσότερο για το Suzuki Burgman Executive, πιθανόν το πιο πολυτελές από όλα. Η Suzuki έχει σημειώσει πάνω από 80.000 πωλήσεις από το μεγαλύτερου κυβισμού Burgman την τελευταία δεκαετία, πολλά από αυτά στην ακριβότερη και πολυτελέστερη έκδοση Executive που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα.


Τι έχει αλλάξει


Το Suzuki Burgman 650 έχει αλλάξει ελάχιστα όλα αυτά τα χρόνια, αλλά αυτή η χρονιά (2013) το βρίσκει με την μεγαλύτερη ανανέωση στο σχεδιασμό, τα όργανα και σε αρκετές λεπτομέρειες. Η Suzuki επιμένει ότι τα πλαστικά είναι πιο αιχμηρά και πιο κομψά. Μπορεί και να είναι. Μπροστά τα διπλά φώτα είναι λίγο μεγαλύτερα και έχουν νέα φώτα στάσεως LED από κάτω τους. Το πίσω μέρος είναι λίγο πιο λεπτό αλλά όπως συνηθίζει η Suzuki οι αισθητικές αλλαγές είναι ελάχιστες. Όπως και πριν τα φλας μπροστά είναι στους καθρέφτες και μπορούν να αναδιπλωθούν ηλεκτρονικά για να χωρέσει το μεγάλο scooter σε στενότερα κενά.


Η Suzuki φαίνεται ότι άκουσε προσεκτικά τους ιδιοκτήτες των Burgman και έκανε μικρές αλλαγές για να κάνει τη ζωή τους ευκολότερη. Το φέρινγκ έχει δύο έξτρα μικρά ντουλαπάκια, ένα σε κάθε πλευρά και υπάρχει κι ένα μεγαλύτερο στο κέντρο που κλειδώνει.


Ο μοχλός του χειρόφρενου έχει τοποθετηθεί αλλού, κάτω από τη σέλα στα αριστερά. Η θέση για τα πόδα στην ποδιά έχει ξανασχεδιαστεί για να επιτρέπει στα πόδια του αναβάτη να φτάνουν στο έδαφος ευκολότερα. Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι 10mm ψηλότερα. Το feedback από τους ιδιοκτήτες ενέπνευσε τον επανασχεδιασμό της μετάδοσης CVT, για να μειωθούν οι τριβές και να μπορεί το scooter να κινείται ευκολότερα.


Όπως και πριν η μετάδοση δίνει τη δυνατότητα να της αυτόματης ή χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων από κουμπιά στον αριστερό διακόπτη. Η ισχύς παράγεται από τον δικύλινδρο εν σειρά υγρόψυκτο κινητήρα των 638cc, με κεκλιμένους προς τα εμπρός κυλίνδρους. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας δεν έχει αλλαγές, αλλά έχει καινούργια ελατήρια βαλβίδων και νέα ελατήρια εμβόλων για να μειωθούν οι τριβές. Έχουν τοποθετηθεί επίσης μικρότεροι ψεκαστήρες και σε συνδυασμό με τη νέα ηλεκτρονική έχει μειωθεί η κατανάλωση κατά 15% στην αυτόματη λειτουργία, σύμφωνα με τη Suzuki.


Η εξάτμιση έχει νέο τελικό πιο ανασηκωμένο αλλά δεν υπάρχει αλλαγή στην ονομαστική ισχύ των 54hp στις 7.000rpm.


Αυτό που βλέπεις όταν κάτσεις πάνω στην μεγάλη διπλή σέλα με το παχύ αφρώδες υλικό είναι η ζελατίνα που έχει παραμείνει ίδια – ρυθμιζόμενη από ένα κουμπί στα δεξιά – και τα νέα όργανα με ψηφιακή οθόνη. Η οθόνη βρίσκεται ανάμεσα στα παλιομοδίτικα αναλογικά όργανα για την ταχύτητα και τις στροφές και περιλαμβάνει πληροφορίες για την κατανάλωση, την επιλεγμένη σχέση (στο manual) και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει και το ένα πράσινο λαμπάκι Eco που ανάβει όταν ο αναβάτης οδηγεί το scooter με οικονομικό τρόπο – δηλαδή ήρεμα.


Όχι ότι είχε την ευκαιρία το λαμπάκι Eco να μείνει αναμμένο για πολύ καθώς η scooterοπαρέα έφυγε από το ξενοδοχείο της παρουσίασης κοντά στο Loch Lomond και συνέχισε προς τη δυτικά της Σκοτίας με όχι αργό ρυθμό. Σ’ αυτούς τους ανοιχτούς γενικά δρόμους, ήταν εύκολο να καταλάβω γιατί η Suzuki διατήρησε τον κινητήρα του Burgman. Η μέγιστη ισχύς των 54hp σημαίνει ότι δεν είναι το πιο ισχυρό μεγάλο scooter (τα BMW C 600/650 αποδίδουν 60hp και το Aprilia SRV 750 76hp). O 8βάλβδιδος κινητήρας όμως με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους είναι αρκετά δυνατός και ευχάριστα ελαστικός.


Suzuki Burgman 650 Executive – on board


Τo Suzuki Burgman 650 μαζεύει γρήγορα ταχύτητα και μπορείς να ταξιδεύεις τεμπέλικα, αλλά αν έχεις άμεσα έξτρα δύναμη με το γύρισμα του καρπού. Ταξίδευε ευχάριστα με 140km/h (μακριά από την τελική του των 180km/h) με ομαλό και χαλαρό τρόπο, μεταξύ άλλων χάρη και στο γεγονός ότι ο κινητήρας είναι στερεωμένος σε λάστιχα στο πλαίσιο. Η μετάδοση CVT λειτουργούσε καλά στην αυτόματη λειτουργία, χωρίς να παρουσιάζει καθυστέρηση στην απόκριση.


Δεν μπόρεσα να διαπιστώσω και πολλή έξτρα δύναμη από το κουμπί Power στον αριστερό διακόπτη που υποτίθεται ότι βελτιώνει την επιτάχυνση κονταίνοντας τη μετάδοση. Και παρά το γεγονός ότι προσπάθησα να χρησιμοποιήσω το κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητα πατώντας το ζευγάρι δύο πορτοκαλί κουμπιών πάνω και κάτω, σύντομα τα παράτησα. Σε αντίθεση με το σύστημα Honda DCT με τα ωραία τοποθετημένα κουμπιά για τον δείκτη και τον αντίχειρα, τα κουμπιά του Suzuki Burgman 650 είναι πολύ κοντά τοποθετημένα το ένα στο άλλο και με τέτοια διάταξη, ώστε να μην είσαι σίγουρος, αν έχει πατήσει το σωστό όταν θέλεις να αλλάξεις ταχύτητα πριν από μια στροφή.


Η ζελατίνα που έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη δύο αεραγωγών για να βελτιωθεί η ροή του αέρα. Ηταν όμως αρκετά χαμηλή για μένα και το εύρος ρύθμισης είναι μικρό. Τελικά την άφησα στην πιο χαμηλή της θέση, παρά το γεγονός ότι είμαι  ψηλός, επειδή έτσι προστάτευα τα χέρια μου. Τα θερμαινόμενα γκριπ δεν ήταν τόσο δυνατά και τα χέρια μου κρύωναν, παρά το γεγονός ότι η ημέρα δεν ήταν και τόσο κρύα.


Το στήσιμο έχει κι αυτό μικρής κλίμακας αλλαγές, και το Suzuki Burgman 650 είναι ακόμη μεγάλο, μαλακό αλλά και πάντα φιλικό στον αναβάτη, όπως ήταν πάντα. Η ποιότητα της οδήγησης από το μη ρυθμιζόμενο πιρούνι και τα διπλά αμορτισέρ ήταν καλή παρά τις μικρές διαδρομές των αναρτήσεων (110mm εμπρός και 100mm πίσω) και τους μεσαίας διαμέτρου τροχούς (15in εμπρός, 14in πίσω), με τα ελαστικά Bridgestone Battlax ΤΗ 01 να προσφέρουν αρκετή πρόσφυση. Στις αλλαγές κατεύθυνσης το Suzuki Burgman 650 ήταν αρκετά ευέλικτο για ένα τόσο μακρύ όχημα που παραμένει βαρύ στα 277kg με υγρά.


Η γεωμετρία του πλαισίου είναι λίγο πιο γρήγορη με τη γωνία κάστερ να είναι μία μοίρα πιο μικρή και το ίχνος να έχει μικρύνει κατά 3mm. Αυτό θα βοηθήσει αρκετά στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και μάλλον βοήθησε στους ορεινός δρόμους των Highlands όπου το Suzuki Burgman 650 έστριβε αρκετά καλά για να είναι διασκεδαστικό. Αν και σε γενικές γραμμές ήταν σταθερό στη στροφή, στις γρήγορες στροφές άρχιζε να δίνει ασαφή αίσθηση και όπου φυσούσαν πλάγιοι άνεμοι το επηρέαζαν.


Εντυπωσιάστηκα από την απόδοση των φρένων που έχει αναβαθμιστεί με πλευστούς δίσκους εμπρός που προσφέρουν αρκετή επιβραδυντική ισχύ και με τις μανέτες πατημένες. Το στάνταρντ ABS έχει αναβαθμιστεί με ελαφρύτερα εξαρτήματα, αλλά δεν γίνεται λόγος για γρηγορότερο επεξεργαστή. Το ABS επενέβαινε λίγο νωρίτερα από όσο θα περίμενε κανείς, με σκληρή χρήση σε ολισθηρό δρόμο.


Τουλάχιστον η μεγάλη, παχιά σέλα ήταν αρκετά άνετη και υπάρχει άφθονος χώρος για δύο άτομα. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του ρυθμιζόμενη στήριξη πλάτης. Ο συνεπιβάτης έχει κι αυτός ένα μεγάλο στήριγμα πλάτης. Κάτω από τη σέλα υπάρχει φωτιζόμενος χώρος για δύο full face κράνη, που κάνουν το Suzuki Burgman 650 ένα από τα καλύτερα scooter για μεταφορά αποσκευών. (Στα αξεσουάρ προσφέρονται ένα top box στο χρώμα του scooter, μαζί με μερικά χρωμιωμένα κομμάτια, φαρδύτερα χαμηλά τμήματα φέρινγκ και μια τσάντα για ανάμεσα από τα γόνατα).


Κατανάλωση καυσίμου


Είναι δύσκολο να είναι βέβαιος κανείς για το αν έχει πράγματι μειωθεί η κατανάλωση, όπως υποστηρίζει η Suzuki. Κατά μέσο όρο η κατανάλωση που έδειξε ο υπολογιστής του scooter ήταν 6lt στα 100km που σημαίνει ότι η αυτονομία είναι για περίπου 250km. Όταν οδηγούσα αρκετά ήπια ώστε το λαμπάκι Eco να είναι αναμμένο –είναι εφικτό με νόμιμες ταχύτητες στου αυτοκινητοδρόμους- τότε η κατανάλωση πέφτει στα 4,5lt/100km και η αυτονομία ανεβαίνει στα 300km.


Επιστρέφοντας στο Loch Lomond μετά από μια διαδρομή 320km είναι δύσκολο να βγάλει κανείς ένα συμπέρασμα για το Burgman. Αυτό που πραγματικά χρειαζόταν μετά από τόσο καιρό χωρίς αναβάθμιση, ήταν ένας ουσιαστικός επανασχεδιασμός και ιδανικά, μια σημαντική μείωση κόστους. Πήρε μόνο ένα facelift μερικές αναβαθμίσεις και σε μερικές αγορές, αύξηση της τιμής. Ανάμεσα σε αυτά που θα μπορούσαν να έχουν βελτιωθεί είναι η ζελατίνα, οι διακόπτες, τα θερμαινόμενα γκριπ, η οδική συμπεριφορά και τα φρένα.


Παρόλα αυτά διασκέδασα πραγματικά στη βόλτα μου με το Suzuki Burgman 650. Καλύψαμε μια αρκετά μεγάλη απόσταση αρκετά άνετα και με πολύ καλό ρυθμό και η μεγάλη μου τσάντα χώρεσε εύκολα κάτω από τη σέλα. Και παρά το γεγονός ότι το Suzuki Burgman 650 Executive έχει υψηλή τιμή (αντίστοιχη με το «εξέχον» όνομά του), ο ανταγωνισμός του δεν πάει πίσω. Το Yamaha T-Max 530 είναι πιο σπορτίβικο και λιγότερο καλά εξοπλισμένο και κοστίζει το ίδιο. Το ίδιο ισχύει και για το καθόλου πρακτικό Aprilia SRV 850. Tα BMW C 600 Sport και C650 GT είναι πιο ακριβά όταν τα παραγγείλετε με θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα.


Σίγουρα η Suzuki θα μπορούσε να έχει προσέξει περισσότερο το νέο Suzuki Burgman 650, η κατηγορία όμως (και το κοινό της αντίστοιχα) το «σηκώνουν». Όποιος αναζητά ένα μεγάλο scooter με τουριστικές δυνατότητες τότε οι επιδόσεις, τα χαρακτηριστικά, η πρακτικότητα και η τιμή του Suzuki Burgman 650 Executive το κάνουν έναν σημαντικό υποψήφιο.