Οδηγούμε το νέο Ford Focus 1,6 150 PS

odigoume-to-neo-ford-focus-16-150-ps

Το νέο Focus είναι ολοκληρωμένο όσο ποτέ, ενσωματώνοντας υψηλή τεχνολογία, κορυφαία ποιότητα και νέους αποδοτικούς κινητήρες. Οδηγούμε τη δεύτερη ισχυρότερη έκδοση 1,6 EcoBoost με turbo και 150 ίππους.

Σε πρωταγωνιστικό ρόλο στη μικρομεσαία κατηγορία βρίσκεται το ολοκαίνουργιο Ford Focus, το οποίο φέρνει και πάλι τη μάρκα σε θέση να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Opel Astra και το Volkswagen Golf. Ανάμεσα στα κορυφαία χαρακτηριστικά του Focus είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και φυσικά οι νέοι κινητήρες 1,6 λίτρων που ακολουθούν τη φιλοσοφία του downsizing, με turbo και απόδοση έως 180 ίππους. Για πρώτη φορά συναντούμε και συστήματα υψηλής τεχνολογίας, όπως ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (Torque Vectoring Control), σύστημα ανίχνευσης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης κόπωσης οδηγού, σύστημα ανάγνωσης οδικών σημάτων και σύστημα αποφυγής συγκρούσεων σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα.

Σχεδιαστικά, το Focus μπορεί να χάνει την εντυπωσιακή σχεδίαση των προκατόχων του και να αποκτά μια πιο “προσγειωμένη” εμφάνιση, ωστόσο αυτό οφείλεται στο ότι είναι ένα παγκόσμιο προϊόν και για πρώτη φορά θα διατεθεί σε 120 χώρες σε όλες τις ηπείρους, με χρήση κοινών εξαρτημάτων σε ποσοστό 80%. Έτσι λοιπόν οι σχεδιαστές της Ford προτίμησαν να ακολουθήσει μια πιο διακριτική γραμμή σχεδίασης, χωρίς ωστόσο να απαρνείται τα στοιχεία του “kinetic design” που ακολουθείται και στα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας.

Προσεγμένη είναι η εικόνα στην καμπίνα των επιβατών, ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξαν τα Mondeo και C-Max. Κυριαρχεί το μοντέρνο design με άφθονες γωνίες, αλλά και η πολύ καλή ποιότητα των μαλακών πλαστικών που καλύπτουν εξολοκλήρου το ταμπλό. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται μια σειρά από διακόπτες που εκ πρώτης φαντάζουν αμέτρητοι και απαιτούν μια πρώτη εξοικείωση από τον οδηγό. Το ίδιο και οι διακόπτες στο τιμόνι από τους οποίους ο οδηγός ελέγχει βασικές λειτουργίες του οχήματος σε συνδυασμό με την όμορφη και ευανάγνωστη έγχρωμη οθόνη που είναι ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων. Οι χώροι παραμένουν άνετοι για πέντε επιβάτες και ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 316 λίτρα (με στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης).

Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν αυτή με τον EcoBoost κινητήρα 1,6 λίτρων και απόδοση 150 ίππων. Με turbo, άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (Ti-VCT), ο κινητήρας αυτός συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με την αθόρυβη και οικονομική λειτουργία, ενώ διαθέτει και σύστημα Auto-Start-Stop. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει μακριά κλιμάκωση, ωστόσο η άφθονη ροπή των 240 Nm από τις 1.600 σ.α.λ. (270/1.900 σε overboost) δεν αφήνει περιθώρια για “κρεμάσματα”. Η επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα από στάση γίνεται σε 8,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα.

Οδηγικά, το ενισχυμένο πλαίσιο του Focus (κατά 15% πιο άκαμπτο από τον προκάτοχό του), σε συνδυασμό με τη νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Control Blade, εξασφαλίζει μια ουδέτερη και άνετη συμπεριφορά. Στο ταξίδι θα κινηθεί χωρίς να κουράζει, ενώ σε διαδρομές με στροφές το ρόλο του παίζει και το νέο σύστημα Torque Vectoring Control (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) που μαζί με τα φαρδιά μετατρόχια και το στάνταρ σύστημα ευστάθειας προσφέρουν σιγουριά ακόμη και υπό πίεση.

Το νέο Ford Focus διατίθεται με πλήρες πακέτο εξοπλισμού και σε τιμές από 21.340 ευρώ για την έκδοση 1,6 των 150 ίππων. Διαθέτει 6 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας ESP, air condition, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηχοσύστημα με ΜΡ3 και 6 ηχεία, προβολείς ομίχλης και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η έκδοση Sport (22.340 ευρώ) διαθέτει επιπλέον ζάντες 17 ιντσών, σπορ καθίσματα, premium κεντρική κονσόλα, δερμάτινο τιμόνι, αισθητήρες φωτός/βροχής, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, σπορ ανάρτηση και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Titanium (23.939 ευρώ), όπως το αυτοκίνητο των φωτογραφιών μας, με προβολείς Bi-Xenon με LED ημέρας, πίσω φώτα LED, τμήματα στη μάσκα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, κουμπί εκκίνησης κινητήρα Ford Power, cruise control, κρυφό φωτισμό καμπίνας και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (HSA).

Αλλά αυτοκινητιστικά νέα

Ανανεωμένος εξοπλισμός για το VW Polo

Με επιπλέον εξοπλισμό και χωρίς καμία χρηματική επιβάρυνση διατίθενται οι εκδόσεις Trendline, Comfortline και Highline του Polo, δίνοντάς του μια νέα πνοή στον ανταγωνισμό της μικρής κατηγορίας. Επιπλέον, τα πετρελαιοκίνητα Polo 1.2 TDI 75ps διατίθενται με τιμές από 14.600 ευρώ που μειώνεται στα 13.640 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος της απόσυρσης (-960 ευρώ), κάνοντάς το μία από τις πιο ολοκληρωμένες και ανταγωνιστικές επιλογές στην κατηγορία.

Νέο κιβώτιο ταχυτήτων XTRONIC CVT από τη Nissan

Τη νέα γενιά του κιβωτίου ταχυτήτων XTRONIC CVT για οχήματα με κινητήρες από 2,0 έως 3,5 λίτρα, καθώς και ένα νέο υβριδικό σύστημα για οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς παρουσιάζει η Nissan, τεχνολογία πιο φιλική προς το περιβάλλον που θα προσφέρει και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Το XTRONIC CVT επιτυγχάνει βελτίωση στην οικονομία καυσίμου έως και 10% σε σύγκριση με τα προηγούμενα κιβώτια CVT για αντίστοιχα οχήματα. Διαθέτει μια παγκοσμίως πρωτοποριακή αναλογία σχέσης μετάδοσης, ενώ η τριβή μειώνεται έως και κατά 40%. Σε συνδυασμό με το Adaptive Shift Control (ένα σύστημα το οποίο προσαρμόζει τη μεταβολή των σχέσεων μετάδοσης ανάλογα με το στιλ του κάθε οδηγού και των οδικών συνθηκών που επικρατούν), η νέα γενιά XTRONIC CVT έχει άμεση ανταπόκριση και ισχυρή επιτάχυνση.

Επιπλέον, το νέο υβριδικό σύστημα της Nissan αποτελεί μια καινοτομία με πρακτικά οφέλη τόσο ως προς το κόστος κατασκευής, όσο και ως προς τις διαστάσεις του. Το σύστημα ενσωματώνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ με δύο συμπλέκτες στο XTRONIC CVT, ενώ συμπληρώνεται από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν 2,5 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα συμπαγές, ευέλικτο μηχανικό σύνολο που δεν απαιτεί ένα ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα. Παρέχει ισχύ ισοδύναμη με αυτή ενός κινητήρα 3,5 λίτρων, αλλά με πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου τόσο εντός πόλης όσο και εκτός αυτής.