Κάτω από τη φανέλα, υπάρχει ένα μήνυμα

kato-apo-ti-fanela-yparchei-ena-minyma

Οι εταιρείες πληρώνουν ζεστό χρήμα για να ντύσουν τα αστέρια του ποδοσφαίρου με τη φίρμα τους. Αρκεί, όμως, μία στιγμή, προσχεδιασμένης τρέλας του παίκτη για να πείσει ότι το Τ-shirt από κάτω είναι το μήνυμα...

Οι καλοκαιρινές μόδες είναι ανυπόφορες. Το θέαμα γέρων ανθρώπων που κυκλοφορούν φορώντας χαβανέζικα κοστούμια και βερμούδες, και το παίζουν τζόβενα είναι τουλάχιστον για γέλια. Τα αμάνικα στενά μπλουζάκια είναι για γυμνασμένους ανθρώπους· στην Ελλάδα των παχύσαρκων με τις αγριοτριχάρες προκαλούν θλίψη. Τα cabrio με τέρμα το στέρεο ξεφτιλίζουν και τα λαϊκά (που ως τραγούδια νταλκά είναι σοβαρά και δεν μπορεί να αναστατώνουν όσους τον νταλκά δεν τον αισθάνονται) αλλά και τα compilations των dj's.

Oι καγκουράδες έναν μόνον dj υπηρετούν: Τον dj Χέστον, φίλο του Τιέστο! Τελευταία άθλια μόδα, αυτή με τα μεγάλα γυναικεία γυαλιά, που κρύβουν όχι μόνον τα έτσι κι αλλιώς γεμάτα ψέματα γυναικεία μάτια, αλλά και το μισό πρόσωπο, επιβάλλοντας μια απαράδεκτη ομοιομορφία. Kάποτε, οι γυναίκες το καλοκαίρι ήταν όλες όμορφες, τώρα είναι όλες ίδιες.

Από όλες τις καλοκαιρινές μόδες, η μόνη που αξίζει είναι τα T-shirts –και ειλικρινά δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησε. Το T-shirt δείχνει αισθητική. Μαρτυράει το χιούμορ αυτού που το επιλέγει. Είναι ένα έξυπνο και χρήσιμο δώρο. Είναι ρούχο της εποχής και την ίδια στιγμή είναι και άποψη. Και, πάνω από όλα, επικοινωνία.

Στο τελευταίο παγκόσμιο κύπελλο, ο σκόρερ του τελικού για λογαριασμό των Ισπανών, ο Αντρές Ινιέστα, έβγαλε την μπλούζα του για να φανεί ένα T-shirt που φορούσε από μέσα και στο οποίο υπήρχε γραμμένη από τον ίδιο αφιέρωση του κυπέλλου στον αδικοχαμένο αρχηγό της Εσπανιόλ, τον Ζάρκε. Το T-shirt αυτό είναι από μόνο του μια ιστορία. Πιο πολύ και από την κίνηση του Ινιέστα να το δείξει σε όλον τον κόσμο, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η απόφασή του να το φτιάξει μαρτυράει από τη μία τη σιγουριά του για την κατάκτηση του κυπέλλου και από την άλλη τη θέλησή του να σκοράρει: Αυτού του είδους η νοοτροπία σε κάνει πρωταθλητή κόσμου!

Ο Βραζιλιάνος Αμαρίλντο φορούσε T-shirts στα οποία αναγράφονταν κομμάτια από τη Βίβλο και όταν σκόραρε, τα έβγαζε και τα διάβαζε στον κόσμο, ζητώντας τους να μετανοήσουν!

Οι Ισπανοί ποδοσφαιριστές συνηθίζουν τις αφιερώσεις. Στην αρχή της χρονιάς, ο Φάμπρεγκας γύρισε από έναν τραυματισμό και σκόραρε στο πρώτο του ματς με την Αρσεναλ. Και αυτός φορούσε κάτω από την μπλούζα ένα T-shirt, με το οποίο ευχαριστούσε τους γιατρούς της ομάδας για ό,τι έκαναν! Μυθικό και το Τ-shirt που είχε δείξει ο Αγγελος Χαριστέας στον τελικό του Euro του 2004 όταν σκόραρε. Είχε τη φωτογραφία ενός μωρού και τότε κάποιοι είπαν ότι το μωρό αυτό ήταν το παιδί της Δέσποινας Βανδή και του Ντέμη Νικολαΐδη. Στην πραγματικότητα, ήταν ένα ανιψάκι του Χαριστέα!

Αυτή η μόδα είναι μια παλιά ιστορία, πάντως. Ηδη στις αρχές τις δεκαετίας του '90 καθιέρωσαν αυτήν τη μέθοδο επικοινωνίας οι Βραζιλιάνοι, που όταν σκόραραν, έβγαζαν τη φανέλα τους για να δείξουν μπλουζάκια στα οποία υπήρχαν κατά βάση θρησκευτικά μηνύματα. Ο Λουτσιάνο και ο Ζιοβάνι ευχαριστούσαν συχνά τον Θεό –το περίφημο «ο Θεός σώζει» έχει μείνει στην ιστορία.

Πριν από αυτούς, ένας μέτριος Βραζιλιάνος σέντερ φορ, ο Αμαρίλντο, που στις αρχές του '90 είχε κάνει ένα πέρασμα από το καμπιονάτο, φορούσε T-shirts στα οποία αναγράφονταν κομμάτια από τη Βίβλο και όταν σκόραρε, τα έβγαζε κι αυτά, τα διάβαζε στο κοινό και πετούσε Βίβλους στο κοινό, ζητώντας από τον κόσμο να μετανοήσει.

Πέρα από αυτά που έχουμε δει, υπάρχουν και τα Τ-shirts που δεν έχουμε δει γιατί ομάδες ή ποδοσφαιριστές δεν έφτασαν σε μια από τους ίδιους προβλεπόμενη τελική επιτυχία. Κάποτε, σε έναν τελικό κυπέλλου με τον Π.Α.Ο.Κ., οι παίκτες του Ολυμπιακού είχαν ετοιμάσει ένα T-shirt που έγραφε «5 πρωταθλήματα και 2 κύπελλα, 5+2 =7, αδέρφια, ζείτε, εσείς μας οδηγείτε».

Θα το εμφάνιζαν την ώρα της απονομής και θα χαιρετούσαν με αυτό τη Θύρα 7, αλλά έχασαν με 4-2 και το Τ-shirt απέκτησε συμβολική αξία. Μυθικά, αλλά σπάνια πλέον, είναι και τα T-shirts της εταιρείας Υοu Porn, που το 2004, τον καιρό των Ολυμπιακών της Αθήνας, είχε λανσάρει μια σειρά με θέμα τους Ολυμπιακούς και το σεξ. Ηταν λίγο προβοκατόρικα και δεν προτιμήθηκαν από το ελληνικό κοινό.

Εγω, πάντως, ένα δυο τα έχω ακόμα. Αναλογιζόμενος ότι ένα μέρος των τωρινών οικονομικών προβλημάτων της χώρας οφείλεται και στους Ολυμπιακούς, νομίζω ότι εκείνα τα μπλουζάκια που συνδύαζαν τον ολυμπισμό με το σεξ ήταν, αν μη τι άλλο, προφητικά...