Honda X-ADV Παρουσίαση

honda-x-adv


Στην παρουσίαση του Honda X-ADV πέρυσι είχα σχηματίσει τη γνώμη (εγώ αλλά και αρκετοί άλλοι) ότι το αυτό το όχημα θα ήταν άλλο ένα στη λίστα περίεργων μοντέλων που έχει φτιάξει η Honda που ελάχιστοι άνθρωποι θα καταλάβουν ή θα αγοράσουν. Ένα scooter με αισθητική off-road? Μια adventure μοτοσυκλέτα με τα πόδια μπροστά και μικρές ρόδες? Σίγουρα ήταν άλλη μια τρελή δημιουργία της Honda που δεν καταλάβαινε κανείς και που θα ακολουθούσε την πορεία του Honda DN-01 και του Vultus κάνοντας μικρές πωλήσεις που θα το οδηγούσαν στη σιωπηρή παύση από την παραγωγή και στη λήθη.


Τα πράγματα δεν πήγαν έτσι όμως. Αντιθέτως, ο συνδυασμός του επιθετικού look με τις επιδόσεις και την πρακτικότητα ενός μεγάλου scooter άγγιζε κάποια χορδή στον εσωτερικό κόσμο πολλών αναβατών. Ήταν το πρώτο Sport Utility όχημα στον κόσμο της μοτοσυκλέτας – όμορφο, στιβαρό, πολυχρηστικό και γοητευτικό. Κατάφερε να γίνει το έβδομο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ευρώπη το 2017, σίγουρα προς μεγάλη ευχαρίστηση του ιταλικού R&D της Honda Europe, που σκέφτηκε το concept και έπεισε τους Ιάπωνες να το βάλουν στην παραγωγή. 


Honda X-ADV – οn board


Αυτή η επιτυχία εξακολουθεί να μοιάζει λίγο περίεργη, όμως μπορώ να την κατανοήσω καθώς κινούμαι σε έναν στριφτερό δρόμο με το ήπια αναβαθμισμένο Honda X-ADV του 2018 στη Νότιο Ισπανία. Μόλις έχω βγει από μια σύντομη off-road διαδρομή, όπου ο ελαστικός δικύλινδρος εν σειρά κινητήρα των 745cc και οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές το έκαναν εύκολα ελέγξιμο όταν στεκόμουν όρθιος στα μαρσπιέ, παρά το βάρος του, της σκουτεράδικη γεωμετρία και τον λίγο εκκεντρικό συνδυασμό εξαρτημάτων.


Τώρα έχω ξαναβγεί στην άσφαλτο και κάθομαι στη σέλα, με την τσάντα μου βολεμένη κάτω από τη σέλα, τα πόδια μου στην ποδιά και το φέρινγκ του Honda X-ADV, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και οι χούφτες κατάφερναν να με κρατούν αρκετά άνετο  σε εκείνη την κρύα ημέρα. Με επιλεγμένο το χάρτη Sport στη μετάδοση DCT, ο ροπάτος κινητήρας των 54hp κάνει το Honda τόσο γρήγορο όσο και εύκολο στην οδήγηση, ενώ η οδηγική του συμπεριφορά είναι αρκετά καλή ώστε το Honda X-ADV να είναι διασκεδαστικό.


Η σπουδαιότερη αλλαγή είναι το μεγαλύτερο στροφάρισμα


Με δεδομένη την πολύ καλή υποδοχή του Honda X-ADV δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Honda έκανε πολύ λίγα πράγματα για να το αναβαθμίσει για το 2018. Ετσι κι αλλιώς οι αλλαγές είναι αθέατες και είναι κυρίως ηλεκτρονικές. Η σπουδαιότερη αλλαγή είναι η αύξηση του ορίου περιστροφής στις 7.500rpm (αν και εξακολουθεί να είναι χαμηλό για μοτοσυκλέτα, είναι ένα πολύ πιο μοτοσυκλετιστικό νούμερο). 


Αυτό δεν επηρεάζει τον χαρακτήρα του κινητήρα, (ίδιος κινητήρας με τα άλλα Honda NC 750 και το Honda Integra και με τις υποτετράγωνες διαστάσεις διάμετρος x διαδρομή 77x80mm) που είναι σχεδιασμένος κυρίως για οικονομία στην κατανάλωση και για καλές επιδόσεις στις χαμηλές στροφές, αποδίδοντας την μέγιστη ισχύ του στις 6.250rpm και την μέγιστη ροπή στα 68Nm στις μόλις 4.750rpm.


To Honda X-ADV βγαίνει μόνο σε έκδοση με Dual Clutch Transmission, σε αντίθεση με το Honda Africa Twin και τα NC 750 που έχουν και έκδοση με συμβατικό εξατάχυτο κιβώτιο. Όπως και το Honda Africa Twin για οδήγηση off road έχει κουμπί “G” στο ταμπλό που όταν το πατήσεις σου δίνει πιο άμεση απόκριση στη μετάδοση του πίσω τροχού για προσφέρει καλύτερο έλεγχο. Το Honda X-ADV έχει και traction control που μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο θέσεις ή να απενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού.


Όπως και πριν πλούσια εξοπλισμένο


Δεν υπάρχουν αλλαγές στο στήσιμο, καθώς το μακρύ σωληνωτό πλαίσιο έχει μείνει ίδιο (ίδιο και με του Integra) και το ίδιο ισχύει και για τον περίεργο συνδυασμό των περιφερειακών. Γιατί περίεργος; Ενώ οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι ίδιες με του Honda NC 750X (153,5mm εμπρός και 150mm πίσω), οι ακτινωτοί τροχοί με τα trail ελαστικά έχουν διάμετρο 17in εμπρός και 15in πίσω. Και ενώ στο Honda Integra έχει τοποθετηθεί μονός δίσκος εμπρός με διέμβολη δαγκάνα, το Honda X-ADV έχει δύο δίσκους και ακτινικές τετραέμβολες δαγκάνες.


Πέρα από αυτά έχει κι άλλα υψηλών προδιαγραφών χαρακτηριστικά, όπως keyless σύστημα, φώτα LED, χούφτες (από το Africa Twin) κεντρικό σταντ και ζελατίνα που είναι ρυθμιζόμενη χειροκίνητα σε πέντε θέσεις με διαφορά 136mm.


Η σέλα ανοίγει και αποκαλύπτει φωτιζόμενο χώρο για ένα full face κράνος και θύρα USB.


Το ύψος της σέλας στα 820mm είναι 30mm ψηλότερα από του Honda Integra. Σ’ αυτό το ύψος και με το δεδομένο το μεγάλο πλάτος της και την μεγάλη ποδιά τα χαμηλότερα αναστήματα δυσκολεύονται να πατήσουν κάτω με ασφάλεια. Αυτό όμως το ξεχνάς όταν αρχίσεις να κινείσαι χάρη στην ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση, τον πολύ ροπάτο κινητήρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δίνουν στον αναβάτη την ευκολία του scooter και επιδόσεις που φέρνουν αρκετά σε μοτοσυκλέτα.


Παρά το ότι ζυγίζει 238kg με καύσιμα (όσο και το Honda Integra), το Honda X-ADV επιταχύνει αρκετά ζωηρά, ειδικά αν έχει επιλέξει το αυτόματο mode χρησιμοποιείς το πιο σπορτίβικο σετάρισμα του Sport χάρτη, αντί για τους άλλους δύο ή τον ακόμη ηπιότερο χάρτη Drive, που κάνεις τις αλλαγές των σχέσεων νωρίτερα. Το DCT δουλεύει πολύ καλά και προσφέρει τη δυνατότητα να αλλάζεις χειροκίνητα τις σχέσεις με τον δείκτη και τον αντίχειρα στον αριστερό διακόπτη.


To Honda X-ADV σίγουρα δίνει την αίσθηση ότι είναι τουλάχιστον το ίδιο γρήγορο   με το Honda Integra, το Honda NC 750 ή και τα περισσότερα μεγάλα scooter και ταξιδεύει  πολύ ομαλά και αποτελεσματικά, καταναλώνοντας βενζίνη με ρυθμό 4lt/100km ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα να επιταχύνει προς την τελική ταχύτητα των 170km/h.


Υπάρχει αρκετά καλή προστασία για το στήθος, τα χέρια και τα πόδια και ταυτόχρονα το Honda X-ADV είναι αρκετά άνετο, παρά το γεγονός ότι η σκουτεράδικη θέση οδήγησης με τα πόδια προς τα εμπρός μεταθέτει το βάρος του αναβάτη στον μέση του (και τη σέλα) πράγμα που δεν είναι ιδανικό για μεγάλο ταξίδι.


Το περίεργο στήσιμο του Honda X-ADV λειτουργεί πάρα πολύ καλά. Η αρκετά συντηρητική γεωμετρία και το μακρύ μεταξόνιο βοηθούν στο να διατηρείται η σταθερότητα με τον τροχό των 17in εμπρός να δίνει ουδέτερη αίσθηση στο στρίψιμο παρά το μακρύ μεταξόνιο και η ανάρτηση έχει επαρκώς καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά για να προσφέρει καλό έλεγχο, παρά τις σχετικά μεγάλες διαδρομές. Το φρένο με τους δύο δίσκους και τις ακτινικές δαγκάνες είναι δυνατό και βοηθιέται με εύκολο τρόπο από τον πίσω δίσκο που ενεργοποιείται από την αριστερή μανέτα όπως και στα scooter.


Δοκιμή και στο χώμα


H διαδρομή που ακολουθήσαμε στην παρουσίαση περιλάμβανε μια σύντομη παράκαμψη σε χωματόδρομο, όπου το Honda X-ADV επιβεβαίωσε ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε ήπια adventure οδήγηση, εφόσον σηκωθείς όρθιος στα μαρσπιέ που είναι αξεσουάρ που φτιάχνονται από τη Rizoma και πωλούνται από τους εμπόρους Honda. Με τα μαρσπιέ αυτά μπορείς να κατεβάσεις το κέντρο βάρους πιο χαμηλά και πίσω σε σχέση με το να πατάς όρθιος στη ποδιά, μια θέση αρκετά ακατάλληλη για οδήγηση επειδή σε φέρνει πολύ ψηλά και πολύ μπροστά όταν στέκεσαι.


Η ανάρτηση είχε αρκετά μεγάλη διαδρομή για να απορροφήσει μερικές ανωμαλίες στο χώμα, παρόλα αυτά θα ήθελα μια αλουμινένια ποδιά ή κάτι πιο στιβαρό για να μην φοβάμαι να μην κάνω ζημιά στα όμορφα και ακριβά πλαστικά. Και βέβαια τα trail ελαστικά που έχουν ως κύρια αποστολή τους την κίνηση στο δρόμο αποτελούν αρκετά συχνά ανασταλτικό παράγοντα σε πιο λασπώδες έδαφος, δεν μπορώ να φανταστώ και πολλούς ιδιοκτήτες Honda X-ADV να βάζουν εντουράδικα λάστιχα και να πάνε να ψάξουν πιο απαιτητικές διαδρομές στο χώμα. 


Αντί για αυτό επιστρέψαμε από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο στο πολυτελές μας ξενοδοχείο όπου το Honda X-ADV είχε την ευκαιρία να παίξει το ίσως το πιο πολύτιμο χαρτί του, τουλάχιστον όσον αφορά τους υποψήφιους αγοραστές του – αξιοποιώντας το γοητευτικό-αλλά-και-σκληρό look του για να ταιριάξει δίπλα στα τετρακίνητα SUV στο πάρκινγκ.


Μια καινούργια και επιτυχημένη ιδέα


Επειδή οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Honda X-ADV, όπως και οι περισσότεροι αναβάτες adventure μοτοσυκλετών, δεν πρόκειται να οδηγήσουν στο χώμα, η επιτυχία του ως ένα σημείο μπορεί να θεωρηθεί ως ο θρίαμβος της εμφάνισης έναντι της ουσίας. Άλλωστε το Honda Integra προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις στην ευθεία, στην οικονομία και το βάρος, έχει παρόμοια συμπεριφορά στο δρόμο και άνεση (παρά τις μικρότερες διαδρομές στις αναρτήσεις και τα διαφορετικά φρένα), λίγο μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (αλλά και λίγο μικρότερο χώρο κάτω από τη σέλα) και αρκετά χαμηλότερη τιμή. 


Έλα όμως που το Honda Integra μοιάζει με άλλο ένα μεγάλο scooter, ενώ το Honda X-ADV είναι πιο funky, μοναδικό και πιο αθλητικό. Ας είναι πιο ακριβό! Πυροδοτεί τη φαντασία πριν ακόμη το καβαλήσεις, σε κάνει να χαμογελάς ενώ το οδηγείς και επιβεβαιώνει το ότι οι product planners της Honda τα κατάφεραν πολύ καλά σ’ αυτή την καινούργια ιδέα τους.