Honda CB500X δοκιμή στο δρόμο

honda-cb500x-dokimi-sto-dromo


Αν έπρεπε να στοιχηματίσεις την υποθήκη του σπιτιού σου, τις ζωές των παιδιών σου ή ακόμη και ένα ποτήρι παγωμένη μπύρα στο αν μια μοτοσικλέτα θα είναι επιτυχημένη μέση στη χρονιά, σίγουρα θα είχε νόημα να διαλέξεις ένα φτηνό on-off (adventure είναι η νέα ορολογία) από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσικλετών στον κόσμο. Μια μοτοσικλέτα, με άλλα λόγια όπως το Honda CB 500X.


Λιτότητα, οικονομία και αξία είναι οι λέξεις που γυρίζουν στα αυτιά μας συνέχεια αυτήν την εποχή κι έτσι δεν είναι περίεργο ότι τα Honda CB 500F και Honda CBR 500R σημειώνουν καλές πωλήσεις από τη στιγμή που άρχισαν οι πωλήσεις τους τον περασμένο Μάρτιο (2013). Η κατηγορία που κερδίζει έδαφος είναι αυτή των adventure μοτοσικλετών με την ήρεμο χαρακτήρα τους, τις τουριστικές δυνατότητες και γιατί όχι το όνειρο του μεγάλου ταξιδιού εξερεύνησης του κόσμου.


Το Honda CB 500X είναι το αποτέλεσμα της προσαρμογής της χαμηλού κόστους, κατασκευής Ταϊλάνδης μεσαίου κυβισμού μοτοσικλέτας σε μορφή adventure. Οι δημιουργοί του περιμένουν ότι η τελευταία και υψηλότερη έκδοση από τις τρεις θα είναι και η πιο δημοφιλής. Ειδικά επειδή προορίζεται για αναβάτες που είναι αρκετά νέοι για να έχουν παιδιά ή υποθήκες – υπάρχετε ακόμη, το ξέρω- ή που κατεβαίνουν κυβικά, ανταλλάσσοντας μια παλιότερη μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσικλέτα ή θέλουν να αποφύγουν το αυτοκίνητο.


Επόμενο ήταν να υπάρχει μεγάλη ομοιότητα με τα Honda Crossrunner και Crosstourer καθώς και με το Honda NC 700X που ήταν και το πιο επιτυχημένο από αυτή την οικογένεια. Τεχνικά, όμως το Honda CB 500X έχει πολλά περισσότερα κοινά στοιχεία με τις άλλες εκδόσεις με τον κινητήρα των 471cc. Ο κινητήρας αυτός έχει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, είναι 8βάλβιδος και αποδίδει σε όλες τις εκδόσεις 47hp μέγιστη ισχύ ώστε να μπορεί να οδηγηθεί από τη νέα κατηγορία διπλωμάτων Α2 της ΕΕ.


Τι αλλάζει σε σχέση με τα άλλα δικύλινδρα CB 500


Το σωληνωτό πλαίσιο έχει παραμείνει ίδιο, αλλά στο Honda CB 500X έχει έξτρα 20mm διαδρομή στις αναρτήσεις σε κάθε άκρο του. Αυτό σημαίνει ότι το μεταξόνιο είναι λίγο μακρύτερο και ότι έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Το μονοκόμματο τιμόνι του είναι λίγο ψηλότερα και λίγο φαρδύτερο. Αυτό ενισχύει την αίσθηση της μεγάλης μοτοσικλέτας με ρεζερβουάρ που χωρητικότητα 17,3lt που είναι σχεδόν δύο λίτρα μεγαλύτερα από τα άλλα δύο μοντέλα.


Στα 810mm η σέλα είναι επομένως 25mm ψηλότερα, άρα οι κοντύτερες αναβάτες θα χρειαστεί να παλέψουν λίγο για να φτάσουν στο έδαφος, αλλά το Honda CB 500X είναι αρκετά λεπτό και ελαφρύ (196kg με υγρά) ώστε οι περισσότεροι να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα. Αντιθέτως η άνετη αίσθηση του Honda CB 500X θα αρέσει σε πολλούς αναβάτες περισσότερο από τη σχετικά σκυφτή θέση των Honda CB 500F και Honda CBR 500R.


Honda CB500X δοκιμή στο δρόμο


Για μια φιλική μοτοσικλέτα κατάλληλη για νέους αναβάτες δίνει την αίσθηση ότι είναι αρκετά στιβαρή. Με το που θα ξεκινήσει οι επιδόσεις της είναι παρόμοιες με αυτές των άλλων εκδόσεων – δηλαδή είναι ζωηρό και διασκεδαστικό. Η όρθια θέσης οδήγησης του έδινε περισσότερο την αίσθηση του Honda CB 500F, επιτάχυνε άμεσα από τις χαμηλές στροφές και μπορούσε να ταξιδεύει με 125km/h προσφέροντας κι άλλα αποθέματα δύναμης στο χέρι του αναβάτη, ενώ ταυτόχρονα η λειτουργία έμενε ομαλή ακόμη και αν άλλαζα τις σχέσεις στο εξατάχυτο κιβώτιο σε αρκετά υψηλές στροφές. Μπορεί το τιμόνι του Honda CB 500X να προσφέρει πιο όρθια θέση οδήγησης από το Honda CB 500F αλλά η διαφορά είναι ελάχιστη.


Δυστυχώς αυτό που επηρέασε την οδηγική μας εμπειρία περισσότερο στους δρόμους κοντά στη Βαρκελώνη, σε μικρή απόσταση από εκεί που οδηγήσαμε τις άλλες δύο εκδόσεις πριν από δύο μήνες, ήταν ο βροχερός καιρός. Τουλάχιστον το Honda CB 500X προσφέρει λίγη περισσότερη προστασία, χάρη στη ζελατίνα που είναι ρυθμιζόμενη, αν ο αναβάτης έχει τη διάθεση να βγάλει τα εργαλεία και να ξεβιδώσει μερικές βίδες (δεν το έκανε κανείς). Μια μεγαλύτερη ζελατίνα με περισσότερο και μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων θα ήταν πιο χρήσιμη, αλλά τέτοια δεν έχει ούτε το Crosstourer.


Τουλάχιστον η βροχή δεν ήταν κρύα και το Honda CB 500X ήταν τόσο διασκεδαστικό στην οδήγηση σε εκείνη τη διαδρομή με το πολλές στροφές που έγινε η παρουσίαση, που πέρασα την περισσότερη ημέρα με ένα χαμόγελο πίσω από τη ζελατίνα. Η άριστη οδική συμπεριφορά ήταν ένας λόγος γι’ αυτό. Αν και έχει λίγη περισσότερη διαδρομή αναρτήσεων δεν το εμπόδισε από το να έχει καλό κράτημα και να διατηρεί τον έλεγχο, αν και είναι γεγονός ότι οι δρόμοι ήταν πάντα βρεγμένοι και δεν μπόρεσα να στρίψω με την ταχύτητα που θα ήθελα. Παρά το ότι έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και ίχνος σε σχέση με τα άλλα δύο μοντέλα, έστριβε με ένα ελαφρύ άγγιγμα στο τιμόνι ενώ παρέμενε σταθερό σε κάθε ταχύτητα.


Το Honda CB 500X φορούσε ελαστικά Pirelli Scorpion Trail αντί για τα ασφάλτινα Metzeler που ήταν τοποθετημένα στις άλλες εκδόσεις και μάλιστα έδειξαν εντυπωσιακή συμπεριφορά στους πλημμυρισμένους δρόμους της Ισπανίας. Οι ολισθηρές συνθήκες υπογράμμισαν και την αποτελεσματικότητα των πολύ δυνατών φρένων εμπρός και πίσω που διέθεταν μάλιστα και ABS.


Τα ελαστικά και τα φρένα που είναι τόσο καλά πρέπει να είναι ένας σημαντικός παράγοντας ασφάλειας που θα έχει απήχηση στους σχετικά άπειρους αναβάτες.


Ένα πράγμα που δεν κάναμε σ΄αυτή την παρουσίαση ήταν να πάμε σε χωματόδρομο κι γι’ αυτό δεν έφταιγε ο καιρός. Το Honda CB 500X έχει adventure αισθητική αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι προετοιμασμένο για να μετακινηθεί εκτός δρόμου καθώς δεν έχει ούτε ποδιά κινητήρα, ούτε βέβαια ακτινωτές ζάντες. Ισως αυτό να αδικεί τη μοτοσικλέτα, αλλά η πεμπτουσία της ύπαρξης του μοντέλου αυτού είναι το ότι μοιράζεται εξαρτήματα με άλλες μοτοσικλέτες με αποτέλεσμα τη χαμηλότερη τιμή.


Άλλωστε το Honda CB 500X μπορεί να ζωντανέψει και να σκληραγωγηθεί κάπως με μερικά αξεσουάρ. Μπορούν να τοποθετηθούν χούφτες, κάγκελα και προβολάκια για να ενισχυθεί το off road image. Επίσης υπάρχει υψηλότερη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ και πλήρες σετ βαλίτσες που θα μετατρέψουν το Honda CB 500X σε ένα χρήσιμο και πολύ προσιτό tourer. Τα βασικά πάντως υπάρχουν, όπως ένας ωραίος πίνακας οργάνων (με πληροφορίες για την κατανάλωση καυσίμου, αλλά χωρίς ένδειξη σχέσης στο κιβώτιο) και χρήσιμοι φαρδιοί καθρέφτες.


Κατανάλωση καυσίμου


Το Honda CB 500X ήταν αρκετά άνετο για ταξίδι, αν και δεν χρησιμοποιήσαμε όλη τη βενζίνη στο ρεζερβουάρ. Το χωρητικότητας 17,3lt ρεζερβουάρ (1,6lt περισσότερα από τα F και R) πρέπει να προσφέρει μια ρεαλιστική αυτονομία της τάξης των 300km, αν και η μέση μου κατανάλωση ήταν τα 4,7lt/100km και όχι τα 3,5lt/100km που ανακοινώνει η Honda. Για μοτοσικλέτα 500cc η κατανάλωση είναι οικονομική και υπόσχεται ότι το Honda CB 500X θα έχει ένα χαμηλό κόστος λειτουργίας ενώ θα είναι ταυτόχρονα μια πρακτική μοτοσικλέτα.


H φιλοσοφία της οικονομίας


Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι το κόστος του Honda CB 500X  θα είναι ανάλογο με εκείνο του Honda CBR 500R και λίγο υψηλότερο από του Honda CB 500F. Είναι δηλαδή αρκετά προσιτό εν μέρει χάρη στην απόφαση της Honda να κατασκευάσει τη νέα οικογένεια μοτοσικλετών στην Ταϊλάνδη και όχι στην Ιαπωνία. Οι διαφορές ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις είναι λιγότερες από αυτές που συνιστούν τα διαφορετικά ονόματα και αισθητική τους. Το νέο οικονομικό adventure Honda CB 500X όμως συγκεντρώνει επάνω του όλη τη φιλοσοφία της μοτοσικλέτας του 2013.