Αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Τι προσέχουμε πριν την αγορά

agora-metacheirismenou-aftokinitou-ti-prosechoume-prin-tin-agora


Όλοι χαιρόμαστε όταν αγοράζουμε ένα Ι.Χ. σε καλή τιμή, και αυτό είναι το πλεονέκτημα όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένο αντί για καινούργιο, ότι δηλαδή μπορούμε να βρούμε σε πολύ καλύτερη τιμή το αυτοκίνητο των ονείρων μας. Η αγορά ενός αυτοκινήτου είναι μια σημαντική απόφαση, ειδικά όταν πρόκειται για μεταχειρισμένο, διότι ένα αυτοκίνητο από δεύτερο χέρι είναι πιθανό να φέρει φθορές που θα σας προβληματίσουν αργότερα. Πριν εκταμιεύσετε οποιοδήποτε ποσό για το αυτοκίνητο που έχετε επιλέξει, θα πρέπει να το ελέγξετε ενδελεχώς.  


Θα ήταν συνετό να φέρετε κάποιον ειδικό της εμπιστοσύνης σας σε επαφή με το όχημα ή ακόμα και να το πάτε σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ  προκειμένου να το ελέγξετε για τυχόν ζημιές. Υπάρχουν πάντως σημεία που μπορείτε να τσεκάρετε οι ίδιοι προκειμένου να εντοπίσετε πιθανά προβλήματα με ένα στατικό έλεγχο και στη συνέχεια με τεστ ντράιβ.


Στατικός  Έλεγχος:


Κινητήρας


Το πρώτο σημείο που πρέπει να δείτε εξονυχιστικά είναι ο κινητήρας. Τσεκάρετε:


1. αν υπάρχουν διαρροές λαδιών γύρω από τον κινητήρα και κυρίως στην περιοχή του κάρτερ, που είναι το

κάτω τμήμα της μηχανής

2. ενώ δουλεύει ο κινητήρας, παρατηρήστε αν από το καπάκι (ανώτατο τμήμα) εξέρχονται αέρια

3.το δείκτη λαδιού για μεταλλικά ρινίσματα


Αμάξωμα 


Τσεκάρετε το αμάξωμα περιμετρικά και προσπαθήστε να εντοπίσετε:


1. διαφορές στη γυαλάδα του χρώματος , δηλαδή αν το χρώμα είναι διαφορετικό π.χ. στο καπό και την πόρτα, τότε σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει επισκευαστεί

2. διαφορές στην απόσταση των αρμών (π.χ. στο καπό ή στις θύρες). Αν δηλαδή η απόσταση είναι διαφορετική σε κάθε πλευρά ή αλλάζει κατά μήκος του ίδιου αρμού, το πιθανότερο είναι να έχει επισκευαστεί μετά από σύγκρουση

3. η υπερβολικά τσαλακωμένη πινακίδα

4. κάποια χτυπήματα στον κινητήρα

5. σκουριές


Αριθμός πλαισίου


Ελέγξτε με προσοχή το «ταμπελάκι» όπου αναγράφεται ο αριθμός πλαισίου και δείτε:

1. για ίχνη μπογιάς ή χαρακιές. Αν υπάρχουν, είναι πολύ πιθανό το αυτοκίνητο να έχει περάσει επισκευή.

2. αν ο αναγραφόμενος αριθμός είναι ίδιος με αυτόν της άδειας

3. τον αριθμό του κινητήρα και επιβεβαιώστε τον κυβισμό. Μπορεί  ο προκάτοχος  να τον έχει αλλάξει και να μην το έχει δηλώσει για να μην επιβαρυνθεί φορολογικά


Χιλιομετρητής


Ένας μέσος όρος χιλιομέτρων του έτους είναι γύρω στα 15.000 χιλιόμετρα σε συνδυασμό με την ημερομηνία έκδοσης της άδειας υπολογίστε πόσα περίπου χιλιόμετρα θα έπρεπε να έχει διανύσει το αυτοκίνητο. Αν τα χιλιόμετρα είναι πολλά παραπάνω από αυτά που υπολογίσατε, αυτό αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα αγοράς ενώ στην αντίθετη περίπτωση μάλλον έχει "πειραχθεί" ο χιλιομετρητής.


Βιβλίο service αυτοκινήτου 


Δείτε το βιβλίο σέρβις του αυτοκινήτου προκειμένου να:

1. διαπιστώσετε το πόσο συνεπής ήταν ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. με τη συντήρησή του

2. εντοπίσετε και τις βλάβες που τυχόν έχουν προκύψει.


Χώρος ρεζέρβας


Δείτε στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, κάτω από το κάλυμμα,  αν υπάρχουν ραφές και απόκλιση απόχρωσης από το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος το οποίο σημαίνει ότι έχει δεχθεί επισκευή.


Ζάντες


Δείτε με προσοχή τις ζάντες,  βγάλτε αν υπάρχουν τάσια. Μια χτυπημένη ζάντα μπορεί να μειώσει τη σταθερότητα ενώ υπό συνθήκες παράγει και θόρυβο (τεστ ντραϊβ). Όπως και να έχει κάτι τετοιο σημαίνει σίγουρα  κακή χρήση.


Ελαστικά


Η φθορά στα ελαστικά είναι φυσιολογική. Αυτό που είναι ανησυχητικό είναι η ανομοιόμορφη φθορά που μπορεί να σημαίνει στρεβλωμένο αμάξωμα από σύγκρουση, κακή κατάσταση και λάθος γεωμετρία των αναρτήσεων και στην καλύτερη περίπτωση απλώς κακή ευθυγράμμιση. Λεπτομερείς έλεγχος στα ελαστικά είναι απαραίτητος.  Έχετε στο νου σας πάντως ότι τα πολύ φθαρμένα ελαστικά αποτελούν συνήθως στοιχείο διαπραγμάτευσης της τιμής του:  Ή θα αφαιρέσετε ένα σημαντικό ποσό από την τιμή του μεταχειρισμένου ή θα παζαρέψετε τον ιδιοκτήτη του να σας τα αλλάξει.


Test drive


Δοκιμή ταχυτήτων και συμπλέκτη: Κάντε μια βόλτα το αυτοκίνητο και διαπιστώστε αν:


1. ο συμπλέκτης απομονώνει σωστά

2. οι ταχύτητες "κουμπώνουν" με ευκολία

3. το κιβώτιο «πετάει» την ταχύτητα

4. κατά τη διάρκεια των αλλαγών και στο πάτημα του συμπλέκτη ακούγονται ύποπτοι θόρυβοι


Σύστημα διεύθυνσης: αφήστε ελεύθερο σε μια ευθεία το τιμόνι. Αν διαπιστώσετε ότι τραβάει αριστερά ή δεξιά, τότε πρέπει να επισκεφθείτε ένα συνεργείο για να δείτε αν:


1. χρειάζεται ευθυγράμμιση ή

2. έχει υποστεί μια εκτεταμένη επισκευή στο σασί του, έπειτα από ένα τρακάρισμα ή

3. έχουν πρόβλημα οι αναρτήσεις του


Αμορτισέρ: περάστε επίτηδες το αυτοκίνητο από λακκούβες. Αν ακούσετε περίεργους ήχους από τα αμορτισέρ ή αισθανθείτε υπερβολικές ταλαντώσεις, τότε ίσως να χρειάζονται αλλαγή.


Αφού λοιπόν έχετε κάνει τους απαραίτητους ελέγχους και έχετε καταλήξει στο αυτοκίνητο των ονείρων σας, το μόνο που μένει είναι όταν πια περάσει στα χέρια σας να το οδηγήσετε με σύνεση και προσοχή για να σας συντροφεύσει για πολλά ακόμα όμορφα χρόνια.


Αγορά αυτοκινήτου: Βενζίνη ή πετρέλαιο;


Παρά τις δυσκολίες της εποχής το αυτοκίνητο παραμένει απαραίτητο για τους περισσότερους από εμάς τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Κι επειδή είναι λίγοι αυτοί που κρατάνε πλέον ένα αυτοκίνητο για μία ζωή, στην αγορά των καινούργιων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπάρχουν δύο επιλογές σε σχέση με την τιμή πώλησης. Τα φθηνότερα βενζινοκίνητα ή τα ακριβότερα πετρελαιοκίνητα;


Κατανάλωση


Σήμερα σε ό,τι αφορά αυτοκίνητα της μικρής ή και μικρομεσαίας κατηγορίας σε επίπεδο κατανάλωσης η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη, αλλά από τον κινητήρα του πετρελαίου κερδίζουμε υψηλά αποθέματα ροπής, που βοηθούν ακόμη περισσότερο στην μείωση της κατανάλωσης, αφού μας επιτρέπει να οδηγάμε με «μία ταχύτητα πάνω» στο κιβώτιο.


Περιβάλλον – Εκπομπή ρύπων


Υπάρχει βεβαίως και η παράμετρος για την προστασία του περιβάλλοντος η οποία αν μέχρι τώρα δεν σας ενδιέφερε με την ανθρωπιστική έννοια, τώρα έχει άλλη διάσταση, αφού εμπλέκεται το οικονομικό. Μετά την απόφαση σύμφωνα με την οποία τα τέλη κυκλοφορίας συνδέονται με τους ρύπους του αυτοκινήτου, τα τελευταία μπορεί να είναι και μηδενικά εφόσον οι ρύποι είναι κάτω από 100 γραμ/χλμ. Και εδώ οι κινητήρες πετρελαίου κερδίζουν κατά κράτος αφού η πλειονότητα αυτών βρίσκεται κάτω από το όριο σε όλες τις κατηγορίες σχεδόν.


Διάρκεια ζωής κινητήρα – Service


Ο πετρελαιοκινητήρας έχει σαφώς μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ενώ τα service δεν έχουν μεγάλες διαφορές στο κόστος.


Καύσιμα


Αφήσαμε τελευταίο, αλλά ίσως είναι από τα σημαντικότερα, το θέμα της ποιότητας του πετρελαίου όπου η νοθεία αποτελεί τεράστιο πρόβλημα για την σωστή λειτουργία του κινητήρα. Αρκεί ίσως να αναφέρουμε ότι μία αντλία πετρελαίου κοστίζει περί τα 400-500 ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε τις επιπλέον εργασίες που θα χρειασθούν για την αντικατάστασή της λόγω νοθευμένου πετρελαίου.


Συμπέρασμα


Αυτό που θα εξισορροπούσε το υψηλό κόστος αγοράς ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου θα ήταν η πραγματοποίηση πολλών χιλιομέτρων (άνω του μέσου όρου) για αρκετά χρόνια. Η απόφαση είναι δική σας!