Yamaha XSR900

yamaha-xsr900

Η Yamaha δουλεύει εντατικά πάνω στην κατηγορία sport heritage και διευρύνει κι άλλο τη φιλοσοφία Faster Sons σύμφωνα με την οποία αναθέτει σε customizers να φτιάξουν ένα σπέσιαλ μοντέλο, και με αυτό ως βάση δημιουργείται ένα μοντέλο παραγωγής. Εχει γίνει ήδη με το Faster Son που σχεδίασε ο Shinya Kimura από το οποίο προέκυψε το Yamaha XSR 700. 

Το επόμενο μοντέλο λοιπόν αυτής (της πολύ ωραίας) φιλοσοφίας είναι το Yamaha XSR 900, που βασίστηκε σε μια δημιουργία του Roland Sands, το “Faster Wasp” στη βάση του τρικύλινδρου Yamaha MT-09.

Που διαφέρει

Δύο είναι οι σημαντικές οπτικές διαφορές που έχει το Yamaha XSR 900 σε σχέση με το Yamaha MT-09. Το ρεζερβουάρ και ο προβολέας. Για να είμαστε ακριβείς το ρεζερβουάρ δεν έχει αλλάξει αλλά τα καπάκια του που είναι ορατά είναι αλουμινένια κι έχουν διαφορετικό σχήμα – πιο κλασικό και με την κίτρινη μαύρη speedblocks βαφή παραπέμπει σε παλιότερων δεκαετιών αγωνιστικά Yamaha με πιο γνωστό όλων αυτό του Kenny Roberts.

Ο προβολέας είναι στρογγυλός, με βαθύ καβούκι και μικρή σχετικά διάμετρο με αλουμινένιους φανοστάτες, ενώ στο Yamaha MT-09 έχει τριγωνικό σχήμα με πολλές αιχμές.

Κατά τα άλλα έχουν τοποθετηθεί διαφορετικά όργανα. Ο μακρόστενος πίνακας οργάνων του Yamaha MT-09 έχει δώσει τη θέση του σε ένα ψηφιακό μεν όργανο αλλά μέσα σε στρογγυλό καβούκι.

Η σέλα έχει ελαφρώς διαφορετικό σχήμα, διαφορετικής υφής ταπετσαρία και ορατές ραφές. Εχει αλουμινένια (!) φτερά εμπρός και πίσω με πιο κλασικό σχήμα στην ουρά και όχι το αιχμηρό του MT-09 και λείπουν μερικά από τα πλαϊνά πλαστικά, όπως οι αεραγωγοί ένθεν και ένθεν του ρεζερβουάρ και τα καπάκια κάτω από τη σέλα που έχουν αντικατασταθεί από αλουμινένια μικρότερα στοιχεία. Η εξάτμιση έχει μαύρο ματ φινίρισμα αντί του φυσικού φινιρίσματος του ανοξείδωτου.

Μια συναρπαστική βάση

Το Yamaha XSR 900 έχει βασιστεί πάνω σε μια συναρπαστική μοτοσικλέτα, το Yamaha MT-09. Επομένως έχει το ωραίο και στιβαρό αλουμινένιο πλαίσιο, τον τρικύλινδρο κινητήρα των 115hp με ride-by-wire γκάζι, τρεις χάρτες οδήγησης και traction control, ενώ έχει και Assist & Slipper συμπλέκτη με λειτουργία ολίσθησης και μαλακή μανέτα.

Το αντεστραμμένο πιρούνι έχει διάμετρο 41mm με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, ενώ το πίσω αμορτισέρ προέρχεται μεν από το MT-09 αλλά έχει για το Yamaha XSR 900 νέο σετάρισμα, πράγμα που είναι ευπρόσδεκτο επειδή και για το MT-09 είχαμε σχολιάσει ότι «εξαντλεί τις αποσβέσεις του αρκετά γρήγορα».

Αξεσουάρ

Το παιχνίδι βέβαια θα παιχτεί στα αξεσουάρ γιατί το Yamaha XSR 900 είναι φτιαγμένο για να σηκώνει customizing. Η Yamaha ανακοίνωσε ότι θα φτιάξει μια ευρύτατη γκάμα αξεσουάρ, ενώ επιπρόσθετα θα αναθέσει σε γνωστούς οίκους να φτιάξουν Yard Built δημιουργίες, επομένως και bolt on κομμάτια. Οι ιδιοκτήτες του Yamaha XSR 900 (αλλά και όσοι άλλοι θέλουν) μπορούν να επωφεληθούν και από την πολύ ωραία καινούργια σειρά ρούχων Faster Sons.