Suzuki DL 650 V-Strom και V-Strom XT

suzuki-dl-650-v-strom-και-v-strom-xt

Suzuki DL 650 V-Strom του 2017. Στην εικόνα βλέπετε την έκδοση XT με ακτινωτούς τροχούς, ποδιά και χούφτες. Με εμφάνιση ίδια με του 1000, τον κινητήρα του SV με 70hp και traction control το νέο V-Strom φιλοδοξεί να ξανακερδίσει το κοινό του.

Είχα εκφράσει την ελπίδα, όταν οδήγησα το Suzuki V-Strom 1000 το 2014, ότι δεν θα δούμε το κουστούμι του 1000 στο 650 (διαβάστε εδώ, παράγραφος Design). Τελικά δεν με άκουσαν εκεί στα κεντρικά της Suzuki (!) αφού η τοποθέτηση όμοιων πλαστικών στις οικογένειες μοντέλων είναι μια πρακτική που βρίσκεται μέσα στη φιλοσοφία του εργοστασίου. Κι αυτή είναι σκληρότερη και ανθεκτικότερη κι από τιτάνιο. Ήρθε λοιπόν η στιγμή που παρουσιάστηκε το Suzuki DL 650 V-Strom του 2017 και… να που είναι ίδιο με το DL 1000 V-Strom!!!

Το καλό στην υπόθεση είναι ότι το νέο Suzuki DL 650 V-Strom έχει πολλά ουσιαστικά νέα χαρακτηριστικά τα οποία θα δούμε αμέσως τώρα. Εκ των προτέρων να διευκρινίσουμε ότι υπάρχουν δύο εκδόσεις, η απλή και η XT. Το Suzuki V-Strom 650 XT έχει τροχούς με ακτίνες, χούφτες και ποδιά με πιο off road χαρακτήρα.

Κινητήρας – από το νέο SV 650

Ο V-2 κινητήρας δεν είναι καινούργιος, αλλά έχει βασιστεί κυρίως στον παλιό κινητήρα. Είναι όμως αλλαγμένος και μας είναι επίσης γνώριμος. Είναι ο ίδιος που τοποθετήθηκε στο Suzuki SV 650 του 2016 (διαβάστε εδώ δοκιμή και εδώ συγκριτικό) και μας είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις, αν και στο Suzuki V-Strom 650 είναι ελαφρώς detuned με μέγιστη απόδοση σχεδόν 70hp (52kW) στις 8.800rpm ενώ στο SV 650 αποδίδονται 76hp. Η ροπή είναι στα 62Nm στις 6.500rpm. Η βασική αρχιτεκτονική του κινητήρα έχει παραμείνει ίδια, με την περιεχόμενη γωνία των 90 μοιρών και τις τετραβάλβιδες κεφαλές με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. 

Από τα νέα χαρακτηριστικά που έχει να επιδείξει είναι τα καινούργια ελατήρια εμβόλων με μια νέα επίστρωση κασσίτερου (tin plating) συν μια επίστρωση ρητίνης για μείωση των τριβών και βελτίωση της λίπανσης. Οι εκκεντροφόροι έχουν μεγαλύτερο βύθισμα και οι βαλβίδες έχουν μεγαλύτερη διάμετρο. Για μείωση των τριβών έχει υιοθετηθεί η λύση του μονού ελατηρίου στις βαλβίδες. Και αυτός ο κινητήρας έχει δύο μπουζί ανά κύλινδρο που τώρα είναι τοποθετημένα πιο βαθιά στο θάλαμο καύσης για καλύτερη καύση.

Νέα είναι η εξάτμιση, που είναι ίδιου σχήματος με του V-Strom 1000, είναι δηλαδή τοποθετημένα χαμηλότερα (δεν βγαίνει πια από την ουρά) βελτιώνοντας τη συγκέντρωση των μαζών χαμηλά και είναι κατά 90gr (αμελητέο) ελαφρύτερη. Η ουρά είναι ίδια με του V-Strom 1000 κι έτσι το V-Strom 650 μπορεί να επωφεληθεί από τα υπάρχοντα αξεσουάρ, όπως οι βαλίτσες που κουμπώνουν στην ουρά απευθείας χωρίς άλλα στηρίγματα.

Η νέα εξάτμιση αποτελεί μια ουσιαστική διαφορά. Δεν βγαίνει πια ψηλά στην ουρά αλλά χαμηλότερα, όπως και στο 1000άρι. Αυτό εξυπηρετεί την κατέβασμα του κέντρου βάρους χαμηλότερα, γιατί το τελικό είναι πάντα αναπόφευκτα βαρύ.

Ο ψεκασμός είναι κι αυτός ξανασχεδιασμός. Εξακολουθεί να είναι dual throttle με καινούργιους αυλούς εισαγωγής και με καινούργιους ψεκαστήρες 10 οπών με μακρύτερο στόμιο που δίνει σύμφωνα με τη Suzuki ακριβέστερο έλεγχο και επομένως χαμηλότερη κατανάλωση. Η ρύθμιση του νέου ψεκασμού είναι τέτοια ώστε να καλύπτεται η προδιαγραφή Euro 4.

Νέο σχέδιο στα πλαστικά πτερύγια γύρω από το ψυγείο βελτιώνει την ψύξη και διοχετεύει τον θερμό αέρα μακριά από τον αναβάτη ώστε να μην ενοχλείται.

Low RPM Assist

Λοιπόν, το Low RPM Assist είναι ένα γκατζετάκι της Suzuki που έχει ήδη τοποθετηθεί στο Suzuki SV 650 και αξιοποιεί το Idle Speed Control (το αυτόματο ρελαντί) για να ανεβάσει αυτόματα τις στροφές όταν συμπλεκτάρουμε ή όταν οδηγούμε σε χαμηλές στροφές έτσι ώστε να μπορούμε να ξεκινήσουμε και να οδηγούμε σε χαμηλές στροφές ομαλότερα. Η συσκευή αυτή λειτουργεί αδιόρατα και ίσως σ’ αυτή να οφείλεται η πολύ ομαλή και άμεση απόκριση του ψεκασμού. Όπως και να’ χει το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.

Suzuki Easy Start System

Κι αυτό το σύστημα το έχουμε δει το Suzuki SV 650. Οι μίζες που ξέρουμε λειτουργούν με ένα κουμπί που πρέπει να το πατάς μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Με το Suzuki Easy Start System πατάμε μια φορά το κουμπί και το αφήνουμε. Μετά αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά ώστε να μιζάρει η μίζα μέχρι να δουλέψει ο κινητήρας και να απεμπλακεί όταν πάρει μπροστά. Μια μικρή-μικρή συμβολή στον περιορισμό της κούρασης από την αρχή του ταξιδιού.

Suzuki Traction Control System

Η Suzuki τοποθέτησε σύστημα traction control στο Suzuki V-Strom 650 δύο επιπέδων ευαισθησίας που μπορεί να απενεργοποιηθεί. Πρόκειται για το ίδιο σύστημα που έχει τοποθετεί στο Suzuki V-Strom 1000, απλό και καλό. Το σύστημα παρακολουθεί την ταχύτητα των τροχών, τη θέση του γκαζιού, του στροφάλου και την επιλεγμένη σχέση και όταν αντιληφθεί γλίστρημα τότε επεμβαίνει στο αβάνς και στην παροχή αέρα με ταχύτητα 4ms. Τo δεύτερο επίπεδο έχει μεγαλύτερη παρεμβατικότητα και ενδείκνυται για βροχή και άλλες συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης.

Πλαίσιο – στήσιμο

Το πλαίσιο έχει παραμείνει ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, αλουμινένιο δύο δοκών με ψαλίδι με βραχίονες τετράγωνης διατομής. Η Suzuki ισχυρίζεται ότι επειδή αφαιρέθηκαν κάποια πλαστικά από το ρεζερβουάρ, η σιλουέτα είναι στενότερη κατά 5mm κι έτσι ο αναβάτης μπορεί να φτάσει ευκολότερα στο έδαφος. Η γεωμετρία (μεταξόνιο, γωνία λαιμού και ίχνος) έχουν μείνει ακριβώς ίδια.

Πλαίσιο και  ψαλίδι έχουν κληροδοτηθεί από το προηγούμενο μοντέλο.

Αντιθέτως καινούργιοι είναι οι τροχοί, χυτοί αλουμινένιοι με 10 ακτίνες και 100gr συνολικά ελαφρύτεροι (δεν ξέρουμε πόσο ελάφρωσε ο εμπρός τροχός, αλλά κάθε μείωση είναι ευπρόσδεκτη). Στο Suzuki V-Strom 650XT θα υπάρχουν ακτινωτές ζάντες με τις ακτίνες να στηρίζονται σε πτερύγιο στην εσωτερική περίμετρο της ζάντας προκειμένου να τοποθετηθούν tubeless ελαστικά (χρυσές και μαύρες, ανάλογα με το χρώμα της μοτοσικλέτας). Οι τροχοί είναι ίδιοι με του προηγούμενου 650 XT.  Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 110/80-19 εμπρός και 150/70-17 και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι Bridgestone Battlax Adventure A40.

Οι αναρτήσεις και τα φρένα μαζί με το ABS έχουν κληροδοτηθεί από το προηγούμενο μοντέλο. Όχι ότι δεν ήταν καλά, αλλά τόσο το πιρούνι (χωρίς ρυθμίσεις) όσο και οι συμβατικής στήριξης διέμβολες δαγκάνες είναι παρωχημένα πλέον. Το V-Strom δικαιούται τετραέμβολες δαγκάνες (κι ας μην είναι ακτινικές) και ένα πιρούνι με ρυθμίσεις. Ευτυχώς το αμορτισέρ έχει ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και την πολύ ωραία στρόφιγγα που ρυθμίζει υδραυλικά την προφόρτιση του ελατηρίου.

Ο τροχός της απλής έκδοσης (αριστερά) είναι καινούργιος, χυτός με 10 μπράτσα και λίγο ελαφρύτερος. Ο ακτινωτός τροχός δεξιά ανήκει στην έκδοση V-Strom 650 XT και μπορεί να πάρει tubeless ελαστικό. Τον τροχό αυτό τον ξέρουμε και από την περσινή έκδοση XT αλλά για το 2017 θα υπάρχει και σε χρυσή ανοδίωση.

Εργονομία - εξοπλισμός

Στην εργονομία δεν έχουν γίνει δραματικές αλλαγές. Με τα νέα πλαστικά σιλουέτα της μοτοσικλέτας είναι λεπτότερη και επιτρέπει στα πόδια του αναβάτη να φτάσουν ευκολότερα στο έδαφος, ενώ η ουρά που προέρχεται από το 1000 παίρνει βαλίτσες χωρίς έξτρα στηρίγματα, πράγμα που βοηθά στο να μένει το πλάτος της μοτοσικλέτας μικρό ακόμη και με τις βαλίτσες τοποθετημένες, ενώ όταν βγάλουμε τις βαλίτσες δεν φαίνονται εκτεθειμένα σίδερα.

Λίγο διαφορετικό είναι το σχέδιο της σέλας, αλλά πάντα με αδιαμφισβήτητο τουριστικό χαρακτήρα.

Το ύψος της σέλας είναι ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου στα 830mm, αν και το σχήμα της είναι λίγο διαφορετικό. Εχει παχύ αφρώδες υλικό και αρκετό χώρο για τον συνεπιβάτη που μπορεί να κρατιέται από τις χειρολαβές της σχάρας. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις αλλά είναι στερεωμένη με 4 βίδες, άρα χρειάζεται εργαλεία. Είναι κατά 9mm πιο ψηλή από του προηγούμενου μοντέλου, επομένως ίσως να προστατεύει λίγο καλύτερα.

Τα όργανα, που δεν με είχαν ενθουσιάσει στο V-Strom 1000, τα συναντούμε και στο V-Strom 650 του 2017 με το αναλογικό στροφόμετρο και την ψηφιακή οθόνη με τις πολλές αλλά στριμωγμένες πληροφορίες όπως διπλό οδόμετρο, επιλεγμένη σχέση κιβωτίου, θεροκρασία αέρα και ψυκτικού υγρού, ρεύμα στη μπαταρία, αυτονομία, μέση και στιγμαία κατανάλωση, επιλεγμένο επίπεδο στο traction control, στάθμη καυσίμου και ρολόι. Το νέο ταμπλό πάντως έχει στον βασικό εξοπλισμό ρευματοδότη 12V.

Τα όργανα είναι αυτούσια από το 1000 με πολύ πλούσιες, αλλά λίγο στριμωγμένες ενδείξεις.

Το Suzuki V-Strom 650 XT έχει στο βασικό του εξοπλισμό χούφτες και ποδιά κινητήρα.

Λόγω της συγγένειας του νέου μοντέλο με το υπάρχον 1000άρι ήδη από το 2014 υπάρχουν έτοιμα πολλά αξεσουάρ, όπως βαλίτσες πλαστικές και αλουμινένιες και διάφορες χωρητικότητες (δηλαδή μεγάλες είτε τεράστιες!), θερμαινόμενα γκριπ, προβολάκια ομίχλης (πολύ δημοφιλή στην Ελλάδα που είναι διαβόητη για την ομιχλώδη της ατμόσφαιρα), κάγκελα, ψηλή και χαμηλή σέλα, κεντρικό σταντ και διάφορα άλλα.

Τα χρώματα για το 2017 είναι αρκετά συντηρητικά, άσπρο, μαύρο, κίτρινο.

Νέα εποχή V-Strom 650

To Suzuki V-Strom 650 μπήκε σε μια νέα εποχή με νέα εμφάνιση (έστω και ίδια με του 1000) έναν εκσυγχρονισμένο και εγνωσμένης αξίας κινητήρα, αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά από τα οποία ξεχωρίζει το Traction Control και βέβαια μια μεγάλη σειρά αξεσουάρ. Δεν ξέρω αν θα καταφέρει να «χτυπήσει» την επιτυχία του πρώτου V-Strom (2004-2011), την οποία δεν κατάφερε να διεκδικήσει ούτε το δεύτερης γενιάς V-Strom (2012-2016), πάντως παρά τον εκσυγχρονισμό η νέα μοτοσικλέτα δεν έκανε ένα τολμηρό βήμα με την έννοια ότι δεν έχει γκάζι ride-by-wire με χάρτες οδήγησης και τη δυνατότητα για συνθετότερες συσκευές ασφαλείας όπως traction control περισσότερων επιπέδων ή cornering ABS που έχει και το 1000άρι του 2017. 

Ως «αντάλλαγμα» θα πρέπει να υποθέσουμε ότι θα έρθει σε μια αρκετά προσιτή τιμή. Είναι κάτι που το χρειάζεται και η Suzuki αλλά και οι παλιοί και πολυξταξιδεμένοι ιδιοκτήτες V-Strom. Θα μάθουμε σύντομα.