Όπως θα αντιληφθήκατε, αναφερόμαστε στη «μαμά» Renault γιατί πολύ απλά αυτή είναι που κινεί τα νήματα σχετικά με καθετί νέο που βλέπουμε στη γκάμα της «ρουμανικής» εταιρείας και αυτή είναι η κύρια υπεύθυνη για την επανεμφάνιση και την εξάπλωση της Dacia σε πολλές αγορές του κόσμου. Τα Sandero και Logan κυκλοφορούν σε αγορές όπως της Βραζιλίας, του Ιράν και του Μαρόκου, σημειώνοντας ήδη μεγάλη επιτυχία. Ωστόσο, αξιοσημείωτη μέχρι στιγμής είναι η πορεία των αυτοκινήτων Dacia και σε ευρωπαϊκές -εκτός από τις βαλκανικές, που είναι λογικό- αγορές, όπως στη Γερμανία και στη Ρωσία.
Στη χώρα μας τα Sandero και Logan κυκλοφορούν εδώ και λίγους μήνες, χωρίς ωστόσο να έχουν προλάβει ακόμη να πετύχουν κάτι σπουδαίο στην αγορά, σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες χώρες όπου μετρούν περισσότερο από ένα χρόνο παρουσίας. Η άνοδος κατά 38,7% (παγκοσμίως) που είχε στις πωλήσεις της η Dacia το 2008 σε σχέση με ένα χρόνο πριν, έκανε τους ανθρώπους της Renault να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση και να ενισχύουν έτσι το προσιτό προφίλ της εταιρείας με δύο ακόμη νέα μοντέλα, που βασίζονται και αυτά στο πάτωμα του προηγούμενου Clio.
Μεγάλο και χρηστικό
Το πολυχρηστικό Logan MCV προσφέρει άπλετους χώρους σε πέντε ή ακόμη και επτά επιβάτες (ανάλογα με την έκδοση θα πωλείται και ως επταθέσιο) έχοντας μήκος μόλις 4,473 μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι έχει σκοπό να καλύψει τις ανάγκες του οικογενειάρχη και μέσα στην πόλη. Ο οικονομικός του χαρακτήρας δεν επιτρέπει ιδιαίτερες πολυτέλειες στο εσωτερικό του, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα χάσει την εκτίμηση κάποιου που αναζητά κυρίως την ουσία. Διαθέτει χώρο αποσκευών 700 λίτρων όταν είναι πενταθέσιο, αλλά και έναν επιπλέον, έξυπνο χώρο πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, που δεν περιορίζει όμως σε καμία περίπτωση την άνεση ακόμα και για τους πιο ψηλούς.
Το επαγγελματικό δεν θα μπορούσε να λείπει από μία γκάμα που σκοπεύει να έχει σύντομα πλήρη σύνθεση, ειδικά από τη στιγμή που η Dacia δουλεύει αρκετά στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας, τα βασικά δηλαδή συστατικά για ένα επιτυχημένο pick-up. Το συμπαγές επαγγελματικό, με μονή καμπίνα και επιπλέον 300 λίτρα διαθέσιμα για συγκεκριμένου σχήματος αντικείμενα πίσω από τα καθίσματα, δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από ένα pick-up στο ίδιο μπόι (4,496 μέτρα). Η καρότσα του είναι κατασκευασμένη έτσι ώστε να αντέχει περισσότερα από 800 κιλά, ενώ και στο πίσω άνοιγμά της μπορεί να ασκηθεί βάρος μέχρι και 300 κιλά.
Την άνοιξη τα καλά
Τόσο το Logan MCV όσο και το Pick-up εξοπλίζονται με κινητήρες πετρελαίου, φυσικού αερίου και βενζίνης. Τους τελευταίους (1,4 και 1,6 με 75 και 90 ίππους αντίστοιχα) σίγουρα θα τους δούμε στη χώρα μας, μαζί με τους turbodiesel 70 και 85 ίππων, που είναι βέβαια γνωστοί και από το «πάντρεμά» τους με μοντέλα της Renault.
Κύριο γνώρισμα των δύο νέων μοντέλων -που θα εμφανιστούν στα μέρη μας τον Μάιο- αναμένεται να είναι η αρκετά χαμηλή τιμή πώλησης, πράγμα που αποτελεί τη συνταγή της ρουμανικής εταιρείας αλλά και το διαβατήριo για μια το ίδιο καλή με το εξωτερικό πορεία και στη χώρα μας.