Ώστε διαφωνούν, λένε, οι ομάδες της Σούπερ Λίγκας

oste-diafonoun-lene-oi-omades-tis-souper-linkas

Ώστε διαφωνούν, λένε, οι ομάδες της Σούπερ Λίγκας με την απαγόρευση των μετακινήσεων των οπαδών στα εναπομείναντα παιχνίδια για την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν. Δεν το συζητάμε, δικαίωμά τους είναι, αλλά δικαίωμα τους είναι και ακόμα δεν έχουμε αντιληφθεί για ποιο λόγο δεν το ασκούν, να προτείνουν λύσεις ουσιαστικές, αλλά κυρίως εφαρμόσιμες από τις ίδιες, προκειμένου να παταχθεί το φαινόμενο της βίας στα ελληνικά γήπεδα.

Διότι, το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης είναι δημοκρατικά κατοχυρωμένο και αυτό το γνωρίζουν και οι πέτρες. Αρα, γνωρίζουν όσοι σταματούν αυτοκίνητα με πινακίδες άλλων πόλεων πως παραβιάζουν το σύνταγμα και πως αργά ή γρήγορα αυτή η ρύθμιση της πολιτείας θα εκπέσει, όταν κάποιος βρεθεί να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Όμως, το πρόβλημα για το ελληνικό ποδόσφαιρο δεν είναι τόσο απλό και σίγουρα δεν πρόκειται να λυθεί μέσα σε ένα μήνα. Μπορεί όμως από σήμερα να ξεκινήσουν οι ομάδες να επεξεργάζονται το σχέδιο ανάληψης ευθύνης των, προκειμένου οι ίδιες να μετακινούν τους οπαδούς τους και φυσικά να τιμωρούνται όταν εκείνοι παραβιάζουν με τη σειρά τους νόμους και σύνταγμα. Είναι πολύ απλό στην θεωρία, αλλά πολύ δύσκολο  -για τις ΠΑΕ που στρουθοκαμηλίζουν μη θέλοντας να δουν κατάματα το πρόβλημα- στην πράξη.

Το athlitikanea.gr έχει λύση να προτείνει και το κάνει ευθέως...

Με απόφαση των ομάδων της Σούπερ Λίγκας, να συσταθεί μια ειδική υπηρεσία της διοργανώτριας αρχής που θα έχει το ρόλο ταδιδιωτικού πρακτορείου. Με απλά λόγια, όλες οι εκδρομές οργανωμένων ή μη οπαδών θα πραγματοποιούνται μέσα από τη διοργανώτρια αρχή και σε άμεση συνεργασία με τις ίδιες τις ΠΑΕ.

Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα...

Ηρακλής - ΠΑΟΚ ή Λάρισα - Παναθηναϊκός... Την Κυριακή στο Καυτανζόγλειο και στο Αλκαζάρ, με βάση το σημερινό σύστημα της Πολιτείας, δεν παίρνουν εισιτήρια οι οπαδοί του ΠΑΟΚ, ούτε του Παναθηναϊκού και πλέον το βάρος πέφτει στην Αστυνομία για να αποτρέψει τον οιονδήποτε θελήσει να προσεγγισει τα γήπεδα, με δική του ευθύνη. Και φυσικά, σε αυτές τις περιπτώσεις συνήθως περιμένουμε από τον... Θεό να βάλει το χέρι του. Γιατί και η Αστυνομία έχει τις δικές της ευθύνες για όσα συμβαίνουν, χρόνια τώρα, στα ελληνικά γήπεδα.

Ας δούμε όμως, πως θα μπορούσε με το σχέδιο που προτείνει το Dokari να βρεθούν οπαδοί του ΠΑΟΚ και του ΠΑΟ, με ευθύνη της ΠΑΕ ΠΑΟΚ  και Παναθηναϊκός και φυσικά της Σούπερ Λίγκας, στο Καυτανζόγλειο Στάδιο και το Αλκαζάρ.

Τα 1.500 εισιτήρια που θα έπαιρνε για παράδειγμα η ομάδα της Θεσσαλονίκης ή τα 500 του Παναθηναϊκού θα τα διέθεταν οι δύο ΠΑΕ, ονομαστικά στους οπαδούς τους που θα προσκόμιζαν ταυτότητα. Ενα σε κάθε άτομο, με την υποσημείωση πως σε κανέναν δεν θα επιτραπεί η είσοδος στο γήπεδο αν δεν γίνει ταυτοπροσωπία, κατά τον απαραίτητο έλεγχο που θα διενεργεί η αστυνομία στην είσοδο της Θύρας των φιλοξενουμένων.

Οι δύο ΠΑΕ με την ολοκλήρωση της διάθεσης των εισιτηρίων θα υποχρεούνται να αποστείλλουν στην Σούπερ Λίγκα, τη ΓΓΑ και την Αστυνομία τη λίστα με τα ονόματα των οπαδών της που έχουν πάρει εισιτήριο, μαζί φυσικά και με τα πλήρη στοιχεία ταυτότητάς τους. Όπερ σημαίνει, για να μην τρελαινόμαστε κιόλας, πως αυτός που θα πάει στο γήπεδο, θα γνωρίζει εκ των προτέρων πως εκεί πηγαίνει με... ονοματεπώνυμο και όχι ως ένας από τους 1.500 της μάζας που μπορεί ανεξέλεγκτα να κάνει ό,τι του γουστάρει χωρίς να δίνει σε κανέναν λόγο.

Η Σούπερ Λίγκα, λοιπόν, σε συνεργασία με τις ομάδες και την Αστυνομία, συνδιοργανώνουν και σχεδιάζουν από κοινού τη μετακίνηση και περιφρούρηση των οπαδών τους από συγκεκριμένο σημείο συγκέντρωσης και παραλαβής τους, μέχρι την ώρα επιστροφής τους σε αυτό μετά το τέλος του αγώνα.

Την ίδια ώρα, το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, λειτουργεί κανονικά στο Καυτανζόγλειο Στάδιο και το Αλκαζάρ καταγράφει κάθε κίνηση οπαδών της φιλοξενούμενης ομάδας, με την απαραίτηση υπενθύμιση σε τακτά χρονικά διαστήματα από τα μεγάφωνα του γηπέδου πως ελέγονται τα πάντα.

Θα πείτε, μα είναι αυτές συνθήκες για τη διεξαγωγή ενός ποδοσφαιρικού αγώνα; Μα, αφού ο... ποπός μας τα θέλει και τόσα χρόνια δεν μπορούμε να βάλουμε μυαλό; Υπάρχει άλλος τρόπος να γίνει τουλάχιστον μια αρχή; Θα πείτε ξανά... Και είναι δυνατόν οι ομάδες να δεχτούν να μπουν σε μια τέτοια διαδικασία συνεργασίας, άρα και ανάληψης της ευθύνης σε περίπτωση που συμβεί το παραμικρό, για τη μετακίνηση των οπαδών τους με Λίγκα και Αστυνομία;

Ας τολμήσουν να το πράξουν, ας δοκιμάσουν και αυτή τη μέθοδο που είναι βέβαιο ότι τη φοβούνται, μιλάμε φυσικά για τις μεγάλες ομάδες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, διότι θα ΥΠΟΧΡΕΩΘΟΥΝ να έρθουν σε ρήξη με τους οργανωμένους οπαδούς τους.

Η Σούπερ Λίγκα ως φορέας διεξαγωγής του πρωταθλήματος όφειλε να επιβάλλει η ίδια στα μέλη της αυτό τον τρόπο διεξαγωγής των μετακινήσεων. Το γιατί δεν το κάνει είναι προφανές. Διότι δεν υπάρχει η βούληση των μελών της, τα οποία την κρατούν φυλακισμένη στη λήψη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας που έρχεται σε σύγκρουση με τα "δικά τους παιδιά".

Μα τότε, ας μη διαμαρτύρονται στην Οδό Αστροναυτών, για την αντισυνταγματικότητα του μέτρου της απαγόρευσης των μετακινήσεων. Και ας αποφασίσουν τι θέλουν. Γιατί και την πίτα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο, δεν... παίζει να τα έχουν, πια. Η ώρα ανάληψης της αντικειμενικής ευθύνης των ΠΑΕ έχει έρθει. Και έχει περάσει ήδη... Βρίσκεται πίσω, πολλά χρόνια τώρα και ήρθε η ώρα του εκσυγχρονισμού.

Αλλά, όπως έλεγε και ας μην το έπραξε, ο Πηλαδάκης, αν δεν σπάσεις αβγά δεν γίνεται ομελέτα... Ιδού η Ρόδος, κύριοι, ιδού και η ανάληψη της ευθύνης που σας αναλογεί...